בעיצוב מטבחים אני נתקלת לא פעם בשאלה – מה נעשה עם הפינה, מקום המפגש בין הארונות לאורך קירות המטבח? ובכן, לשאלה זו יש מספר תשובות אפשריות, והכי חשוב – אתגר עיצוב הפינה במטבח יכול להיגמר בכישלון, בשטח אחסון מבוזבז ובסירים שאי אפשר להגיע אליהם – אבל זה ממש לא חייב להיות ככה! הנה כמה פתרונות חדשים, מוצלחים ופונקציונאליים לארונות פינתיים במטבח.

מה עושים עם הפינה במטבח

ראשית חוכמה – עיצוב המבנה

הפינה שלכם יכולה להיות פינה ישרה (שבה דלת הארון מצד אחד מאפשרת גישה לאיזור העמוק יותר שלו – אבל מי בכלל מגיע לשם ואיך משתמשים בפינה הזו בצורה יעילה?) או קטומה (כאשר מבנה ארונות המטבח אלכסוני באיזור הפינה – מה שמגדיל את נפח האחסון ומאפשר גישה ישירה אל המדפים, אבל עדיין, צריך יד ארוכה מאוד על מנת להגיע למה שאוחסן בקצה המדפים…

 

בתוך הפינה – מדפי פטנט שיאפשרו אחסון מעוצב וחכם

השוק כיום מציע שפע של פתרונות אחסון חכמים, יעילים ואפילו מעוצבים לפינת המטבח. בהנחה שכולנו מסכימים על כך שהמדפים הקבועים מאפשרים גישה בעייתית למדפים הפינתיים וגורמים לניצול לא יעיל של שטח אחסון רב שהוא לעיתים יקר מציאות, אני ממליצה להשתמש בפתרון זה רק כאשר יש לכם מספיק כלי מטבח גדולים שצריך בעיקר לאחסן אותם (והשימוש בהם הוא באמת נדיר) ומחיר הפתרון משחק תפקיד משמעותי בבחירה. אין ספק שמדובר בפתרון הזול ביותר.

מג'יק קורנר – לצאת מהארון

 

פתרון ביניים המאפשר אלגנטיות ועיצוב, ביחד עם פונקציונאליות ומחירים לא גבוהים. מדובר בסלסילות על מסילות, המותאמות למבנה הפנימי של הארון וניתנות למשיכה. איכות הפתרון משתנה מאוד וניתן להשיג ארונות יפהפיים, מעוצבים ויעילים בעלי סגירה שקטה, משטחי אנטי סליפ ועיצובים אגרונומיים.מאחורי הסלסילות בדרך כלל "הולכים לאיבוד" כ – 20 ס"מ שאינם מנוצלים לאחסון. הסלסילות בדרך כלל מתאימות לאחסון של מוצרים קטנים כמו תבלינים, קופסאות מזון, וכדומה

קרוסלה – פתרון מסתובב

 

התקנה של מדפים מעל ציר, כך שניתן לסובב אותם בתוך הארון הפינתי, מאפשרת ניצול נוח יותר של השטחים "שם מאחור". החיסרון הגדול של פתרון זה הוא המשוב הנפוץ ביותר – הדברים המונחים על המדפים נוטים ליפול מצדדיו, ולכן פתרון זה אינו מומלץ.

לה-מאנס: קרוסלה משודרגת

.

הלה-מאנס הוא הפתרון היעיל והנוח ביותר לניצול השטח הפינתי בארון, במיוחד אם אתם מקווים לאחסן שם סירים וכלי מטבח. מדובר במדפים בעיצוב אגרונומי, שבמשיכה קלה נשלפים לחלוטין מתוך הארון לנגישות מירבית.