בעוד שהסלון, חדר השינה וחדרי הילדים בבית זוכים לעיצוב אישי, מדויק ומוקפד כמעט בכל בית, אני שומעת לא מעט אנשים שאומרים שאת חדר האמבטיה הם מעדיפים להשאיר כמו שהוא – פרקטי ולעיתים קרובות גם משעמם. חדר האמבטיה הוא לא רק המקום שבו אנחנו מתקלחים או מצחצחים שיניים, הוא המקום שבו אנחנו מתנתקים לכמה דקות מהשגרה, מתפנקים בסוף יום קשה, נהנים מכמה דקות של שקט בלי הילדים או הטלפון המצלצל.

כשאני חושבת על עיצוב נעים, מפנק ומחבק עם הרבה שלווה בעיניים, אני מדמיינת חדר אמבטיה עם אלמנטים טבעיים כמו עץ חשוף ואבן, סקאלת צבעים מרגיעה של גווני אדמה וטבע. כל אלו באים לידי ביטוי באחד הטרנדים החמים היום בעולם העיצוב – טרנד החזרה לטבע.

עיצוב טבעי בשילוב עץ ואבן בחדר האבטיה

 

 

כך תשיגו את העיצוב הרגוע והמפנק הזה ב-10 עצות פשוטות וקלילות לביצוע:

 

1.שלבו חומרים טבעיים שונים על הקירות, הרצפה ומשטחי האמבטיה: עץ ממוחזר, אבן טבעית, פרקט על הרצפה וקרמיקה במראה טבעי ולא מעובד מעניקים לאמבטיה את התחושה הזורמת והקלילה. כדאי לאסוף רעיונות ולבקר במקומות שמספקים חומרי בניין בסגנון זה, לגעת, להרגיש ולבחור כמה שילובים שיתאימו לכם.

2. תכננו את העיצוב לפי גודל האמבטיה, כניסת האור והשטח הכללי: כמו כל תהליך של עיצוב חדר, חשוב להתייחס לשטח של המקום, למיקום החלונות, לכניסת האור ולמיקום האמבטיה עצמה.

חדר אמבטיה מעוצב עם עץ ואבן3.שלבו טכניקות צביעה והכניסו טקסטורות שונות לחדר: המראה הלא מעובד והטבעי נוצר בין היתר משילובי טקסטורות. תוכלו ליצור קיר מחוספס מחיפוי בטון או לחפות קיר שלם באבן טבעית…הכל אפשרי אם שומרים על איזון.

4.הכניסו כמה שיותר אור טבעי: חלונות גדולים עם וילונות עדינים ובהירים שרק יעניקו פרטיות אבל לא יחסמו את האור, חלון בתקרה או כל פתח אחר שיכול להכניס המון אור לאמבטיה.

4.ביחרו גופי תאורה מיוחדים: גופי התאורה יכולים להוסיף עוד אלמנט עיצובי לחדר האמבטיה שלכם. ביחרו בגופי תאורה שמתפרשים על איזורים שונים בחדר האמבטיה במקום תאורה אחת מרכזית וחזקה. כדאי לבחור כמה נקודות להתקין ספוטים עדינים, שיתנו לכם שליטה על כמות האור ויאפשרו לכם לקבל אווירה יותר אינטימית ורגועה כשתרצו.

6.תחשבו מחוץ לקופסה כשאתם בוחרים שידות אחסון: כולנו צריכים פתרונות אחסון לאמבטיה – למגבות, בקבוקי השמפו והסבון, טואלטיקה ושאר פריטים. לא כדאי לעצור ליד השידה הראשונה שאתם רואים בחנות אלא לחפש, לבדוק, לראות ולטייל. כדאי לבחור במערכות אחסון העשויות מעץ איכותי ולא מעובד שישתלב נהדר עם המראה הטבעי שאתם רוצים להשיג.

 

כיור אמבטיה מיוחד שילוב עם עץ ואבן7. העדיפו אחסון פתוח על מדפים: לצד ארון אחד שבו תאחסנו את כל מה שלא צריך לראות כל הזמן, כדאי לבחור באחסון פתוח על מדפים. ואם כבר מדפים, שיהיו עשויים מקורות של עץ מחוספס, מה שיהפוך אותם לפריט עיצובי מושלם לסגנון זה.

8. תנו לחפצים "עייפים" שימוש חדש: חפצים שחשבתם לזרוק יכולים להפוך בקצת אהבה ועבודת ידיים לפריט מעוצב חדש לאמבטיה שלכם. מכסא שהופך למתלה מגבות ועד למזוודה ישנה שהיא עכשיו קופסת אחסון לבקבוקים.

9. מסגרו את המראה ותנו לה מראה אישי: בדרך כלל אנחנו קונים מראות עם מסגרת עץ פשוטה ותולים אותן מעל הכיור. את מסגרת העץ הזו אפשר לחפות במסגרות מיוחדות, אישיות ויוצאות מהקופסה – מסגרת מעץ ממוחזר וגס, מסגרת אבן ושיש או פשוט מסגרת תמונה ישנה. הכל הולך.

10. תנו כבוד לכיור: כיור גדול העשוי מאבן, קרמיקה או פורצלן יהפוך לפריט מעוצב ויתן אופי לחלל. אל תסתפקו בכיור הסטנדרטי, חפשו כיורים מעוצבים שיתאימו לצבעים, לסגנון ולגודל חדר האמבטיה.

 

 

 

אביזרי אבן ועץ מתכתבים עם טרנד החזרה אל הטבע והופכים את חדר האמבטיה למקום רגוע ונעים. כמה רעיונות פשוטים ליישום ויש לכם חדר אמבטיה שכולו פינוק.