החלפת המטבח והתקנת מטבח מהניילונים הוא פרויקט שדורש לא מעט כסף, מאמץ והתלבטויות. לא חייבים להחליף את המטבח ולקנות חדש. שיטוט בחנויות "עשה זאת בעצמך", קבלת השראה מאינספור רעיונות שמסתובבים ברשת וקצת עבודת ידיים יעילה ויש לכם מטבח חדש ומשודרג.

נתקלתי בפוסט היעיל הזה מהבלוג המצויין The Creative Crate שמדגים איך משדרגים את המטבח והופכים אותו למעוצב ונקי בכמה צעדים פשוטים. הרעיונות והביצוע כולם של סטייסי, הבלוגרית מאחורי האתר המעולה ושל בעלה. כך היא עשתה את זה. וגם אתם יכולים.

הדבקת פאנל על הפאנל הקיים:

פירוק דלתות המטבח, ניקוי של הדלתות והדבקה של פאנל בטקסטורה או צורה מעניינת על גבי הפאנל הקיים. את ההדבקה מבצעים באמצעות דבק נגרים או הברגה. במקרה הזה הודבק על הפאנל הפנימי של הדלת לוח עץ במראה של חיפוי קיר.

צביעת הדלתות:

אחרי הוספת הטקסטורה המעניינת יש לדלת מראה חדש. עכשיו הגיע הזמן לצבוע אותה ולתת לה חיים חדשים. צובעים את דלתות המטבח בצבע אטום ואיכותי – אפשר לבחור מראה מט או מבריק, לבחור בצבע לא שגרתי או לקבל השראה מתמונות מטבחים ברחבי הרשת. במקרה הזה נצבעו הדלתות בלבן נקי, שהופך אותן למודרניות ועכשוויות יותר.

צביעת העץ מסביב לשיש:

אם השיש מחופה במסגרת עץ אפשר לצבוע גם אותה ולתת לה חיים חדשים. הפס יכול להיות צבעוני ולשבור את המראה הלבן, להתאים לו או להיות מנוגד לו. במקרה הזה בחרו סטייסי ובעלה לצבוע את המסגרת בשחור שיוצר מראה מודרני.

החלפת ידיות:

גם את מערכות המגרות צובעים בצבע הדלתות, אבל מה עם הידיות של המגרות והדלתות? החלפת ידיות היא דבר זול, נגיש ומגוון. אפשר לבחור בכל סוג של ידית שנוח או מגניב לכם לראות במטבח.

 

הוספת קרניזים (פרופיל) :

כדי להוסיף עוד אלמנט מיוחד למטבח ולתת לו אופי, אפשר להוסיף קרניזים דקורטיביים מעל לארונות המטבח. הקרניזים מגיעים בדוגמאות שונות ומשתלבים במגוון סגנונות, מסגנון כפרי עם פיתולים ואלמנטים בוטניים ועד לסגנון מודרני עם קווים ישרים. את הקרניזים כדאי לצבוע בצבע הארונות.

קצת השקעה אבל נותן לוק יוצא דופן ומשגע למטבח.

 

כמה צעדים פשוטים, הוצאה כספית קטנה מאד וכמה שעות השקעה ויש לכם מטבח חדש שישמש אתכם עוד שנים רבות. קדימה לעבודה!

מוזמנים לשלוח לי תמונות של יצירות ה DIY שלכם ואני אשמח לעלות אותם כאן לאתר או לעמוד הפייסבוק.