מאז ומתמיד ידענו שיש לצבעים משמעות. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא שלכל אחד מאיתנו יש צבע שאליו הוא מתחבר יותר, שיוצר אצלו רגש של אהבה, של נועם ושל קבלה. עיצוב הבית מתבסס בין היתר גם על בחירת צבעים אישית, אך לכל בחירה שלנו יש משמעות מיוחדת. אלו הם 10 צבעים עדכניים וטרנדיים והמשמעות שעומדת מאחוריהם.

 

כתום

הצבע הכתום הוא הכוכב החדש של עולם העיצוב. מגזיני העיצוב מכריזים עליו כצבע חובה למי שמשפץ ומעצב עכשיו מחדש את ביתו. זהו צבע שמעורר בטחון עצמי, מפחית את הפקפוק בעצמנו ומקושר לחגיגות ושמחות. לא חייבים לצבוע את כל הקירות בבית בכתום, גם פריט אחד שבולט בתוך סקאלת צבעים נייטרלית יכניס אור ושמחה לחדר.

 

שימוש בכתום בעיצוב פנים

סלון מעוצב עם קיר כתום

 

כחול עמוק

עוד צבע שמככב השנה במגזיני העיצוב הוא כחול על כל גווניו ובעיקר כחול עמוק. כחול הוא צבע שמעודד יעילות וסדר, מעודד מחשבה ומקושר לקביעת סדר עדיפויות.

 

שימוש בצבע כחול בסלון מעוצב

 

ירוק

ירוק הוא צבע מרפא ומרענן. הוא יוצר חיבור ישיר אל הטבע ומקושר לצמיחה. הצבת כסא ירוק בחדר,הנחת  שולחן צד או צביעת דלת הכניסה יכניסו את הטבע פנימה ויגרמו לחדר להרגיש רענן.

 

צבע ירוק בעיצוב פנים

זריקה מרעננת של צבע ירוק

סגול

הסגול הוא צבע החלומות והוא מעודד רוחניות. הוא בחירה נבונה בבתים שבהם יש משמעות לרוחניות, לעולם שמעבר ולחיבור גוף ונפש.

 

 

סלון סגול מעוצב

 

אדום

צבע שמעודד אומץ ותעוזה, מבטא חוסר פחד ומתאים למי שיכול להתמודד עם גוונים חזקים בבית. יותר מדי ממנו יגרום גם לאמיצים שביננו להרגיש מוטרדים, ולכן כדאי לשלב אותו בעיצוב הבית בנגיעות עדינות בלבד – פריטי טקסטיל, מסגרת תמונה או כלי נוי

משמעות צבע אדום בעיצוב

 

צהוב

צהוב הוא צבע טרנדי במיוחד בשנים האחרונות. כדאי לדעת שהוא ללא ספק מעודד אינטילגנציה וסקרנות, מחדד את הקשר למחשבות והופך אותן לצלולות ובהירות יותר. גם במקרה של צבע צהוב כדאי להסתפק בפריט סמלי כמו ארונית מדפים, כורסה בריפוד צהוב או שולחן צד.

שימוש בצבע צהוב

 

תכלת

תכלת מבטא שקט ושלווה. אם אתם רוצים ליצור אווירה של חופשה רגועה מול החוף, תבחרו בתכלת. עיצוב בצבעי תכלת וטורקיז עדינים יכול להיות גם דרמטי, עם קירות בצבעים הללו, רהיטים צבועים או טקסטיל בדוגמאות שאתם אוהבים.

חדר שינה בצבע תכלת

 

ורוד

ורוד הוא צבע של נשיות, של אהבה ושל רומנטיקה. הוא צבע של הבנה ושלום עם עצמך. גוונים מסויימים של ורוד יכולים להיות קשים לעיכול ממש כמו האדום ולכן כדאי לבחור במקרה זה פריטים בודדים ולא לצבוע את כל החדר בורוד. ורוד בהיר בגווני פודרה או בייבי יוצרים תחושה רגועה ונעימה ואפשר לצבוע בהם את הקירות ללא חשש מהגזמה.

קיר בצבע ורוד סלון מעוצב

 

 

טורקיז

כמו בן משפחתו התכלת גם צבע הטורקיז מעודד הירגעות. הוא מזכיר לנו נופים של מים ולגונות צלולות והוא מעודד שינה ומנוחה. זהו הצבע המומלץ לחדרי מדיטציה וקריאה. אפשר להפוך אותו לצבע העיקרי בחדר או להכניס אותו פנימה בנגיעות קטנות.

צבע טורקיז בסלון מעוצב

 

בורגנדי ( צבע יין)

אחד הצבעים האופנתיים ביותר בשנים האחרונות הוא צבע מיני, פירוש הדבר הוא שהוא מעודד את הליבידו ומשחרר מעצורים. לא מדובר רק במעצורים מיניים, אלא גם מעצורים רגשיים וקשיים בביטוי עצמי.

 

עיצוב פנים בצבע יין