כשאני חושבת על פרובאנס, אני חושבת על שדות לבנדר בלתי נגמרים, על טירות יפיפיות או כפרים קטנים וצנועים, אני חושבת על הרבה אור, על צבעים בהירים ועל שמש מלטפת. אני חושבת על אוכל צרפתי משובח. מטבח בסגנון פרובנס מאגד את כל הדברים האלו לתוך חדר אחד. בחרתי 10 סגנונות של מטבחי פרובאנס שמדגימים איך מעצבים מטבח  מושלם.

 

פרובאנס ואלגנס

המטבח האלגנטי הזה משלב בין שלושה אלמנטים של הסגנון: צבעים בהירים, פריטי וינטאג' אלגנטיים – למשל הברז העתיק וכלי הפח וטפט אלגנטי בעיצוב צרפתי מובהק.

 

יוקרה בהירה

הפיתוחים על ארונות המטבח, הכיסויים של כסאות האוכל והשנדליר העתיק מהווים מיצוי של האלגנטיות הצרפתית. שיק יוקרתי שגורם לך להרגיש בבית בוילה הכי יפה בכפר.

 

קסם במנטה עדינה

צבעי הירוק הבהירים ובעיקר המנטה מאפיינים מאד את המטבח הפרובנסרי. במטבח הזה האור שנכנס מהחלון מדגיש את הגוונים הבהירים ורצפת העץ היא ניגוד מדויק.

 

בין ישן וחדש

השילוב של הארון העתיק בתוך המטבח החדש, הוא חלק בלתי נפרד מעקרונות העיצוב בסגנון פרובנס, שמשלב בין נוחות בסגנון כפרי (אבל חדש ונקי) ובין פריטים ייחודיים שמחזירים אותנו אחורה בזמן

 

העץ יוצר אווירה

בפרובנס משתמשים בעץ חבוט, משופשף ובעל תחושה עתיקה. המטבח הזה מדגים איך אפשר לעשות זאת ולשמור עדיין על נגיעות מודרניות, למשל דרך אהילים מודרניים ויחידות ארונות חדשים לצד ישנים.

 

שילוב של טקסטורות וחומרים

לבנים אדומות, קירות נקיים, חלונות עץ עתיקים ויחידת אי מודרנית הופכים את המטבח הכפרי הזה למעניין במיוחד. בכל פינה משהו חדש שכיף לגלות

 

חיבור מושלם למה שקורה בחוץ

חלונות צרפתיים גדולים שמחברים את כל מי שמבשל במטבח אל ההשראה שבאה מבחוץ. הספסלים המרופדים הם תמצית העיצוב הצרפתי.

 

עץ מחוספס שמעניק תחושה עתיקה

מהות העיצוב הפרובנסרי הוא העץ – מחוספס, עתיק, חבוט. לפעמים בציפוי של לבן משופשף, לפעמים כמו שהוא, חום ומיושן. המטבח הזה אולי כהה יותר מאחרים, אבל הוא משקף את החיבור לעץ מלא ואיכותי.

 

לקחת את פרובנס עד ניו יורק

המטבח הזה נמצא בניו יורק, אבל משקף בצורה מדויקת את הסגנון של פרובנס. עץ, תחושה כפרית, הרבה אור, אלמנטים מהטבע וכמובן – הלבנדר.

 

הכל מהכל במטבח אחד

מחומרים טבעיים דרך עץ ועד לתכלת הבהיר, הכל מזכיר לנו את הסגנון של פרובנס. מטבח קטן ושימושי שהוא התמצית של הסגנון.

 

המטבחים שהצגתי לכם מגוונים, שונים זה מזה ובעיקר עושים חשק לבשל. הם מדגימים עד כמה קל ופשוט לאמץ את הסגנון הביתי, הכפרי והאלגנטי כל כך שהוא המטבח הצרפתי מפרובנס.